01
Rusza pierwsza edycja Konkursu Wyobraź Sobie. Zgłoś swój pomysł na film już dziś.
Tu liczy się pomysł na film – tak brzmi hasło Konkursu Wyobraź Sobie, który właśnie ruszył. Jeżeli uważasz, że masz historię, która jest idealna do pokazania na dużym ekranie, to ten Konkurs jest dla Ciebie. Jedyne co musisz zrobić to napisać treatment, w którym opiszesz swój pomysł. Jest to zapis przebiegu fabuły, akcji filmu. Treatment powinien być napisany w sposób zrozumiały, powinien oddać sedno historii i zarysować dobrze całą historię. Ważne jest by w takim dokumencie opisać bohaterów, przedstawić ich sylwetki, osobowość i ukazywać charakter. Pokazywać ich w kontekście historii oraz ich relacje z pozostałym bohaterami przyszłego filmu. To co jest bardzo ważne, to by pokazać postacie w historii. Ich dylematy, decyzje, rozterki, motywacje. Ukazać w pełni sytuacje, z którymi zmagają się dani bohaterowie. Treatment jest początkiem drogi do rozbudowanego scenariusza. Na około 10-15 stronach trzeba nakreślić przesłanie filmu, zainteresować nim producentów, reżyserów, scenarzystów by uwierzyli w historię.
Konkurs Wyobraź Sobie to nie tylko możliwość zdobycia nagrody (20.000 zł za I miejsce, 15.000 zł za II miejsce i 10.000 zł za III miejsce), ale przede wszystkim unikatowa okazja by poznać najbardziej uznanych producentów filmowych zrzeszonych w Polskiej Gildii Producentów i skorzystać z okazji by pomysł przemienił się w film. Dodatkowo wyłonieni finaliści Konkursu będą mogli wziąć udział w serii warsztatów z uznanymi filmowcami, którzy opowiedzą więcej o pracy nad filmem. Każdy z uczestników takiego weekendu warsztatowego będzie miał również okazję do rozmowy z jurorami na temat swojego pomysłu. Jury przedyskutuje z autorami mocne i słabe strony danych historii oraz wskażę drogę rozwoju. Dlatego nie czekaj! Zgłoś się już dziś przez nasz formularz, który możesz znaleźć na naszej stronie internetowej. Treatmenty można nadsyłać od dziś do 28/04/2022 r.
Daj szansę swojej historii na ekranizację!
01
PO POWROCIE DO POLSKI ZAJĄŁ SIĘ PRODUKCJĄ FILMOWĄ, ZAŚ WIEDZĘ I PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI ZDOBYWAŁ WE WSPÓŁPRACY Z TAK UZNANYMI TWÓRCAMI, JAK ANDRZEJ WAJDA (JAKO ASYSTENT PRODUCENTA A NASTĘPNIE ASYSTENT REŻYSERA PRZY FILMIE „KATYŃ”), MACIEJ DEJCZER (PRZY SERIALU „OFICEROWIE”, CHRISTOPHER DOYLE (JAKO KOPRODUCENT PRZY FILMIE „IZOLATOR”), VOLKER SCHLOENDORF (JAKO ASYSTENT PRODUCENTA PRZY FILMIE „STRAJK”) I JOANNA KOS-KRAUZE I KRZYSZTOF KRAUZE (JAKO ASYSTENT PRODUKCJI PRZY FILMIE „PLAC ZBAWICIELA”).W 2008 ROKU ZAŁOŻYŁ WATCHOUT PRODUCTIONS, ROZPOCZYNAJĄC BUDOWĘ WŁASNEJ DROGI W PRZEMYŚLE FILMOWYM OD PROWADZENIA PROJEKTÓW W REKLAMIE I MARKETINGU, A NASTĘPNIE REALIZUJĄC FILMY DOKUMENTALNE I FABULARNE, JEDNOCZEŚNIE BUDUJĄC DEDYKOWANY ZESPÓŁ. FILM DOKUMENTALNY MAZUREK (KRÓTKOMETRAŻOWY DEBIUT REŻYSERSKI JULII KOLBERGER) ZDOBYŁ 10 NAGRÓD NA 7 FESTIWALACH, ZAŚ PIERWSZY FILM FABULARNY „BIG LOVE” (2012) ZNALAZŁ SIĘ W 1-SZEJ 10-TCE NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCYCH SIĘ FILMÓW ROKU.