Menu
PIOTR WOŹNIAK-STARAK
Piotr urodził się 10 lipca 1980 roku. Rodzina zawsze była jego oparciem, a Rodzice prawdziwymi mentorami. Chociaż pochodził z rodziny o ugruntowanej pozycji w międzynarodowym biznesie – wybrał, nie zawsze łatwe, podążanie własną drogą…
Ukończył Aiglon College w Villars w Szwajcarii w 1999 roku, a następnie studiował Marketing Communication: Advertising & PR i grafikę na prestiżowych amerykańskich uczelniach: Emerson College w Bostonie i Parsons School of Design w Nowym Jorku. Po studiach pracował w McCann Eriksson Worldwide New York jako asystent dyrektora kreatywnego – Michela Gentilego – przy kreacji kampanii reklamowych dla U.S ARMY, CapitalOne, Ortho-McNeil, BlockBuster, a także w agencji Young & Rubicam.
Po powrocie do Polski zajął się produkcją filmową, zaś wiedzę i praktyczne umiejętności zdobywał we współpracy z tak uznanymi twórcami, jak Andrzej Wajda (jako asystent producenta, a następnie asystent reżysera przy filmie „Katyń”), Maciej Dejczer (przy serialu „Oficerowie”), Christopher Doyle (jako koproducent przy filmie „Izolator”), Volker Schloendorff (jako asystent producenta przy filmie „Strajk”) oraz Joanna Kos-Krauze i Krzysztof Krauze (jako asystent produkcji przy filmie „Plac Zbawiciela”).
W 2008 roku założył Watchout Productions, rozpoczynając własną drogę w przemyśle filmowym od prowadzenia projektów w reklamie i marketingu, a następnie realizował filmy dokumentalne i fabularne, jednocześnie budując dedykowany zespół. Film dokumentalny „Mazurek” (krótkometrażowy debiut reżyserski Julii Kolberger) zdobył 10 nagród na siedmiu festiwalach, zaś pierwszy film fabularny „Big Love” (2012) znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się filmów roku.
Piotr był prawdziwym prekursorem nowego modelu biznesu producenckiego w Polsce. Stworzył własny, autorski pomysł na budowanie całości filmu jako wysiłku zespołu, uwzględniając wpływ aktorów i reżysera na scenariusz, zmieniając tym samym powszechne kanony produkowania filmu. Precyzja i skuteczność działań, skrupulatny harmonogram niepozwalający na przedłużanie zdjęć – przełożyły się na realizacje, które stały się przebojami kinowymi i jednocześnie były sukcesem biznesowym. Bezprecedensowym dowodem słusznej strategii był film „Bogowie” (2014), który zgromadził ponad dwumilionową widownię. Kolejnym takim filmem była „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (2017). Produkcję uhonorowano m.in. Złotymi Lwami na Festiwalu Filmowym w Gdyni, Orłami Polskiej Akademii Filmowej, nagrodą dla najlepszego producenta festiwalu PKO Off Camera 2015, Złotymi Taśmami Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Ostatnią produkcją Piotra jest „The Coldest Game” (polski tytuł: „Ukryta gra”). To niezwykły thriller, który można zakwalifikować jako political fiction, ponieważ fabuła została osadzona w kontekście rzeczywistych wydarzeń z czasów kryzysu kubańskiego. To pierwszy film realizowany przez polskiego producenta dla międzynarodowej widowni, ze światowej klasy obsadą i międzynarodową dystrybucją. Premiera była hołdem dla niezwykłego człowieka, który zapisał się w historii kina – Piotra Woźniaka-Staraka.
Piotr posiadał szczególny dar opowiadania historii, których wszyscy słuchali… Sam o tym swoim darze mówił: „Taki mam zawód – opowiadać historie (a potrafię to robić, o czym przekonałem się wiele lat temu), które porwą reżysera, aktorów czy moich partnerów biznesowych. Chcę, aby zakochali się w wizji, żyli moją wizją i aby z tego »rozkochiwania« powstał nowy, ciekawy i jakościowy projekt filmowy”.
Piotr zbudował wraz z zespołem Watchout Studio, które w ostatnich latach poza produkcją filmową zajmuje się produkcją filmów reklamowych, produkcją wykonawczą dla zagranicznych podmiotów oraz jest gotowe do realizacji koprodukcji międzynarodowych.
18 sierpnia 2019 roku Piotr Woźniak-Starak zginął w tragicznym wypadku.
Był mężem Agnieszki Woźniak-Starak (z domu Szulim). Byli nie tylko małżeństwem, ale i prawdziwymi przyjaciółmi.
Piotr urodził się 10 lipca 1980 roku. Rodzina zawsze była jego oparciem, a Rodzice prawdziwymi mentorami. Chociaż pochodził z rodziny o ugruntowanej pozycji w międzynarodowym biznesie – wybrał, nie zawsze łatwe, podążanie własną drogą…
Ukończył Aiglon College w Villars w Szwajcarii w 1999 roku, a następnie studiował Marketing Communication: Advertising & PR i grafikę na prestiżowych amerykańskich uczelniach: Emerson College w Bostonie i Parsons School of Design w Nowym Jorku. Po studiach pracował w McCann Eriksson Worldwide New York jako asystent dyrektora kreatywnego – Michela Gentilego – przy kreacji kampanii reklamowych dla U.S ARMY, CapitalOne, Ortho-McNeil, BlockBuster, a także w agencji Young & Rubicam.
Po powrocie do Polski zajął się produkcją filmową, zaś wiedzę i praktyczne umiejętności zdobywał we współpracy z tak uznanymi twórcami, jak Andrzej Wajda (jako asystent producenta, a następnie asystent reżysera przy filmie „Katyń”), Maciej Dejczer (przy serialu „Oficerowie”), Christopher Doyle (jako koproducent przy filmie „Izolator”), Volker Schloendorff (jako asystent producenta przy filmie „Strajk”) oraz Joanna Kos-Krauze i Krzysztof Krauze (jako asystent produkcji przy filmie „Plac Zbawiciela”).
W 2008 roku założył Watchout Productions, rozpoczynając własną drogę w przemyśle filmowym od prowadzenia projektów w reklamie i marketingu, a następnie realizował filmy dokumentalne i fabularne, jednocześnie budując dedykowany zespół. Film dokumentalny „Mazurek” (krótkometrażowy debiut reżyserski Julii Kolberger) zdobył 10 nagród na siedmiu festiwalach, zaś pierwszy film fabularny „Big Love” (2012) znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się filmów roku.
Piotr był prawdziwym prekursorem nowego modelu biznesu producenckiego w Polsce. Stworzył własny, autorski pomysł na budowanie całości filmu jako wysiłku zespołu, uwzględniając wpływ aktorów i reżysera na scenariusz, zmieniając tym samym powszechne kanony produkowania filmu. Precyzja i skuteczność działań, skrupulatny harmonogram niepozwalający na przedłużanie zdjęć – przełożyły się na realizacje, które stały się przebojami kinowymi i jednocześnie były sukcesem biznesowym. Bezprecedensowym dowodem słusznej strategii był film „Bogowie” (2014), który zgromadził ponad dwumilionową widownię. Kolejnym takim filmem była „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (2017). Produkcję uhonorowano m.in. Złotymi Lwami na Festiwalu Filmowym w Gdyni, Orłami Polskiej Akademii Filmowej, nagrodą dla najlepszego producenta festiwalu PKO Off Camera 2015, Złotymi Taśmami Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Ostatnią produkcją Piotra jest „The Coldest Game” (polski tytuł: „Ukryta gra”). To niezwykły thriller, który można zakwalifikować jako political fiction, ponieważ fabuła została osadzona w kontekście rzeczywistych wydarzeń z czasów kryzysu kubańskiego. To pierwszy film realizowany przez polskiego producenta dla międzynarodowej widowni, ze światowej klasy obsadą i międzynarodową dystrybucją. Premiera była hołdem dla niezwykłego człowieka, który zapisał się w historii kina – Piotra Woźniaka-Staraka.
Piotr posiadał szczególny dar opowiadania historii, których wszyscy słuchali… Sam o tym swoim darze mówił: „Taki mam zawód – opowiadać historie (a potrafię to robić, o czym przekonałem się wiele lat temu), które porwą reżysera, aktorów czy moich partnerów biznesowych. Chcę, aby zakochali się w wizji, żyli moją wizją i aby z tego »rozkochiwania« powstał nowy, ciekawy i jakościowy projekt filmowy”.
Piotr zbudował wraz z zespołem Watchout Studio, które w ostatnich latach poza produkcją filmową zajmuje się produkcją filmów reklamowych, produkcją wykonawczą dla zagranicznych podmiotów oraz jest gotowe do realizacji koprodukcji międzynarodowych.
18 sierpnia 2019 roku Piotr Woźniak-Starak zginął w tragicznym wypadku.
Był mężem Agnieszki Woźniak-Starak (z domu Szulim). Byli nie tylko małżeństwem, ale i prawdziwymi przyjaciółmi.